Γιατί ΔΕΝ μπορεί να γίνει νέο γήπεδο στη Λεωφόρο…

Διαφήμιση

Αυτοί είναι  οι λόγοι, για τους οποίους η επιστροφή σε μια καινούργια και”σύγχρονη” Λεωφόρο, όνειρο εκατομμυρίων φίλων του Παναθηναϊκού, φαντάζει αδύνατη. Τo trifilara.gr αναλύει τα δεδομένα…

Διαφήμιση

Το  σπουδαιότερο εμπόδιο για το πρότζεκτ “Λεωφόρος”,  συνδέεται με την ίδια τη… Διπλή Ανάπλαση. Η ύπαρξη  Προεδρικού Διατάγματος για αυτό το θέμα, οι σχετικοί νόμοι που έχουν ψηφιστεί και οι  συμβάσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και καθιστούν σχεδόν αδύνατη την κατάργηση του σχεδίου “Διπλή Ανάπλαση”.

Διαφήμιση

Ασφαλώς και σε ένα θεωρητικό επίπεδο όλα είναι εφικτά, όμως είναι μια διαδικασία, η οποία στην καλύτερη περίπτωση θα άφηνε τον Παναθηναϊκό για πολλά χρόνια στην… αναμονή και θα έμπλεκε το σύλλογο σε μια μεγάλη δικαστική διαμάχη,  με το Τριφύλλι να χάνει την προστασία  που εξασφαλίζει η νομοθετικό ρύθμιση. Τη Διπλή Ανάπλαση και όσα δικαιούνται με βάση το συγκεκριμένο πλάνο. Δηλαδή ποδοσφαιρικό γήπεδο και εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη και πιθανότατα και ένα νέο γήπεδο μπάσκετ (εφόσον μπορεί να υλοποιηθεί το σχετικό αίτημα του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου).

Την ίδια στιγμή, η περιοχή της Λεωφόρου και κατ΄επέκταση το ιστορικό “Απόστολος Νικολαΐδης” έχουν χαρακτηριστεί ως χώροι πράσινου. Ο αποχαρακτηρισμός μέσω σχετικής νομοθετικής διάταξης και ιδιαίτερα σε μια περιοχή που βρίσκεται στην “καρδιά” της Αθήνας είναι σύμφωνα με τους ειδικούς “ουσιαστικά αδύνατο”.

Διαφήμιση

Παράλληλα, αν ο Παναθηναϊκός επιλέξει να “κυνηγήσει” το θέμα της Λεωφόρου και προσπαθήσει ξανά για να χτιστεί το νέο γηπέδου στη συγκεκριμένη περιοχή, θα χρειαστεί να μπει σε άλλη μια χρονοβόρα δικαστική διαμάχη. Αυτή τη φορά, διεκδικώντας τους τίτλους ιδιοκτησίας μέσω προσφυγής του στα διοικητικά δικαστήρια.

Το “Απόστολος Νικολαΐδης”, μπορεί να αποτελεί πρακτικά περιουσία του Παναθηναϊκού, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Συγκεκριμένα οι “πράσινοι”, θα πρέπει μέσω σχετικών αποδείξεων (ΕΝΦΙΑ, Βασιλικό Διάταγμα κτλ),να επικυρώσουν και  δικαστικά τον τίτλο ιδιοκτησίας του γηπέδου.

Επίσης η άδεια λειτουργίας της Λεωφόρου είναι σε ισχύ μέχρι το 2021 και θα χρειαστεί να παραταθεί με νέα νομοθετική ρύθμιση για να παραμείνει λειτουργική η ιστορική έδρα του Παναθηναϊκού.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα τα εμπόδια,  που “βάζουν φρένο” στην υπόθεση Λεωφόρος, εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός  ότι  αυτή βρίσκεται εντός αστικού ιστού. Στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχουν κτίρια και σχολεία, ενώ στην καλύτερη των περιπτώσεων και εφόσον ο Παναθηναϊκός θα μπορούσε να ξεμπλέξει κάποια στιγμή με όλα τα νομοθετικά και δικαστικά “αγκάθια”, θα έπρεπε να αντιμετωπίσει πιθανές αντιδράσεις πολιτών και προσφυγές στο ΣτΕ, οι οποίες θα προκαλούσαν νέα μεγάλη χρονική καθυστέρηση.

Και αν σε ένα θεωρητικό επίπεδο, ο σύλλογος έβγαινε νικητής σε όλες αυτές τις δικαστικές “μάχες” μετά από αρκετά χρόνια προσπάθειας και επιμονής, θα έπρεπε τελικά να συμβιβαστεί με ένα μικρής χωρητικότητας γήπεδο (σύμφωνα με τον συντελεστή δόμησης της περιοχής) και αυτό με ήπιους εμπορικούς χώρους. Χωρίς εγκαταστάσεις για τον Ερασιτέχνη, χωρίς γήπεδο μπάσκετ…Κοινώς χωρίς να έχει εξασφαλίσει το μέλλον όλων των τμημάτων του.

Τέλος κάτι που δεν έχουν προσέξει πολλοί. Οι συμβάσεις έχουν ήδη υπογραφεί πριν από πολλά χρόνια και αν δεν υπάρξει τροποποίηση της Διπλής Ανάπλασης, δεν απαιτείται νέα συμφωνία μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του Ερασιτέχνη. Ουσιαστικά ο Δήμος Αθηναίων, εφόσον θελήσει να προχωρήσει μονομερώς το γηπεδικό θέμα και έχει τους αναγκαίους πόρους, μπορεί να αρχίσει από… αύριο την κατασκευή του γηπέδου. Και σε αυτή τη διαδικασία δεν θα έχουν κανένα λόγο ο Ερασιτέχνης, αλλά και η ΠΑΕ.

Δεν είμαστε μια συνηθισμένη αθλητική ιστοσελίδα. Το trifilara.gr ήρθε για να καλύψει ένα τεράστιο κενό. Και θα το κάνει… Δεν θα διαβάσετε στο trifilara.gr νέα από όλες τις ομάδες. Για την ακρίβεια θα ενημερωθείτε γρήγορα και έγκυρα μονάχα για τον Παναθηναϊκό και όλα τα τμήματα του συλλόγου.